Bra start på Tisdag morgon.
Skrivet: 2018-11-13

Bra start på tisdags morgon.

Tisdag morgonen börjar på bästa sätt vi kan meddela att vi gjort klart med Viktor Hedberg som närmast kommer från DIV 3 Årsunda IF. Viktor har tillhört Sandvikens IF under omgångar och varit utlånad till Järbo IF, Gestrike-Hammmarby och nu kommer Viktor ansluta sig till oss i Torsåkers IF. Viktor är en ung och spännande målvakt som  vi tror kommer passa in i målvakts gruppen och i spelartruppen.

-Jag har haft Viktor tidigare i Distrikt laget och har stött på honom i olika lag under åren och de vi sett är att Viktor utvecklats och vi tror att Viktor kommer kunna ta steget. säger David Laksola

Så här säger Viktor själv om övergången.

Vem är du som person?

-Jag är en person som försöker att inte ta vardagen allt för seriöst. Det mesta jag gör siktar jag på att göra med humor och glädje. Däremot drar jag mig inte för att vara seriös och allvarlig om situationen kräver det.

Vad är du för spelartyp?

-Som målvakt har jag ett i grunden defensivt tänk, och vinner hellre med 1-0 än 4-3. På planen anser jag att mina styrkor är kommunikation med mina lagkamrater, samt mitt orädsla i luftdueller.

Vad har du för relation till Torsåkers IF ?

-Jag känner till några av spelarna i truppen sedan innan av olika anledningar. Sedan har jag under distriktslags tiden för några år sedan haft David Laksola som tränare.

Varför valde du Torsåker IF?

-Jag valde Torsåkers IF av främst en anledning, vilket är att jag upplever klubben och truppen som väldigt engagerande i vad de gör, oavsett om det är träning, match eller annan aktivitet. Min bild är också att spelarna  klubben är träningsvilliga, och vill utvecklas framåt, vilket tilltalar mig.