Höstpremiär på vindarnas tempel
Skrivet: 2019-08-09

Då va de dags för den riktiga höstpremiären på vindarnas tempel, vi smygstartade hösten med DIV 5 matchen mot Järbo under Tisdags kvällen där grabbarna spelade hem en 3-2 seger, i morgon lördag är de återigen dags för match och då är de äntligen DIV 3 fotboll på vindarnas tempel. Senaste matchen mot Avesta AIK borta förlorade man snöpligt med 1-0 efter att ha skakat fram mängder av högklassiga chanser. Men med bra stämning i gruppen har grabbarna under veckan genomfört 3 pass och vi tar en snabb titt med huvudtränare David Laksola vad han säger inför matchen.

Senast mot Avesta skapade ni mängder av chanser men målskyttet är fortfarande frånvarande varför ? och hur var känslan efter matchen ?

- Ja de är märkliga känslor som utspelar sig i kroppen när spelet i allmänhet är bra och att vi skapar så många bra målchanser men kunde inte få den där lilla studsen med oss tyvärr. känslan efter matchen va ändå att vi är på rätt spår med vårat box spel jämfört med i våras där ett inspel i boxen kanske inte resulterade i ett avslut ens så utan att ha räknat så vart de minst ett avslut efter varje inlägg och många gånger även först på returen, så de va en bra känsla. Men surt så klart att inte kunna bärga en trepoängare med de spelet vi har.

Hur har snacket i veckan varit och hur är känslan efter Avesta matchen i gruppen ?

- Min egen inre drivkraft just nu är att vi inför september månad ska ha ett 2 poäng upp till kvalplats och att de blir en dramatisk september där vi vet att allt kan hända och där motivation alltid slår klass, och där motivationen kommer väga över i matcherna. Jag har varit här i 7 år och haft drivet att spela div 3 fotboll med Torsåkers IF och mitt driv just nu är att vi ska ta oss till en kvalplats för att få ytterligare en chans till nytt kontrakt 2020, men de är ett hårt jobb och en inre tro på de vi gör som kommer avgöra om vi grejar de. Snacket i veckan har gått ut på de att starta kampen mot september där vi ska ha 2 poäng upp till en kvalplats och den kampen startar på lördag mot Fagersta.

Fagersta på lördag 2-0 borta i våras, vad vet vi om Fagersta och hur ska vi lyckas ta segern hemma på lördag ?

- Fagersta matchen borta är en märklig historia, där vi i första halvlek blir nertryckta med deras tunga och stora starka forwards som skapar mycket inlägg mot oss samt fasta situationer, Men vi står ut och krigar länge innan dom får 1-0. under tiden så skapar vi några halvchanser som även då skulle kunna ha rubbat dom men inte. Vi har tittat och analyserat Fagersta så jag är övertygad att orkar vi jobba tillsammans och orkar hålla matchplanen i 90 minuter så kommer vi ta 3 poäng hemma på lördag, då jag tror Fagersta passar oss bra. Sen så klart behövs ju som alltid ett bra stöd på hemma plan.

Hemmaplan ja de är 4 matcher i Augusti och 3 av dom spelas hemma hur mycket kommer de kunna spela in?

- De kommer kunna göra mycket för oss att kunna få vara hemma på IP och inte vara ute på alla dessa fantastiskt dåliga konstplanerna som finns, hemma på IP har vi alltid mycket folk. spelarna vet varenda millimeter innanför grindarna och vi har en bra känsla hemma. Så absolut de är en dröm att få spela på vindarnas och de får vi nu göra 3 gånger på kort tid.

Hur ser läget i i laget inför helgen ?

- Inför helgen har vi inga avstängningar och de är skönt så som alltid oavsett så är de fantastiskt roligt att kunna presentera en laguppställning med hungriga spelare. de är nog de jag ändå är mest stolt över hur vi har tagit hand om denna säsong hittills att vi inte lämnat grundpelaren i förening utveckling och utbildning. vi har varken värvat in "klara" fotbollsspelare eller åt-sido satt dom yngre spelarna utan rullat på och fått en enorm utveckling på många spelare som jag hoppas ska kunna ta nästa steg inom några år. och de är den utvecklingen som vi kommer få se nu under hösten där vi kommer kunna leverera mer mål och mer poäng.

Så nu hoppas vi att alla kommer till vindarnas i morgon kl:14.00 för att se laget kliva ut på höstens första men absolut inte sista hemma match!

Tr-Match Kvarnsveden U