Lucka 2
Skrivet: 2020-12-02

Lucka 2

VERKSAMHETSBERÄTTELSE F-08 SÄSONGEN 2020

Som alla redan känner till har detta fotbollsår varit väldigt speciellt med tanke på den rådande pandemin. För vår del innebar det i varje fall att vi fick spela den serie som planerades att starta i maj utan några flyttade eller inställda matcher. Det som blev lite annorlunda var ju att tjejerna inte fick spela inför någon publik förutom i slutet på säsongen då det tilläts 50 personer som maxgräns inne på anläggningarna.

Säkert lite tråkigt för tjejerna att inte få visa upp sig för nära och kära. Vad gäller uppslutningen denna säsong så har det varit klart mycket bättre än säsongen 2019. Då hade vi svårt att bedriva vettiga träningar då det endast kom 7-8 stycken på flertalet träningar. Detta år har vi haft en trupp på 20 stycken spelare och nästan alltid legat på ett snitt av 15-16 tjejer på träningarna. Jätteroligt.

Vi har spelat 15 matcher i serien i år vilket resulterat i 4 vinster, 2 oavgjorda och 9 förluster. Många av förlusterna har varit väldigt jämna matcher där motståndarlaget till slut dragit det längsta strået. Det var egentligen bara matcherna mot Sandvikens IF bägge lag där motståndarna var klart bättre än oss. Tjejerna har kämpat bra men har nog inte haft den rätta orken för att klara 60 minuter alla matcher. På träningarna har vi tragglat mycket med press och understöd, att vara på rätt plats på planen samt att försöka titta upp och spela bollen till kompisar på fria ytor.

Någon vecka efter sommaruppehållet kändes det som att vårt nötande började bära frukt och tjejerna visade upp en helt annan fotboll än den som spelades på vårsäsongen. Jätteroligt även att Liva som har tagit över målvaktssysslan mer och mer efter att ha delat det med Ebba tidigare hade en otrolig utveckling på höstsäsongen. Att vi sedan fick avsluta serien med att totalt spela ut Hofors och vinna med klara 5-1 efter att året innan förlorat med 18-0 var väldigt skönt. Tjejerna genomförde en helt fulländad match rent taktikmässigt. Vi har även upprättat ett bra samarbete med Storviks IF där vi förutom att möta dom i serien även har mött dom i tre träningsmatcher under säsongen. Kul.

Läs fortsättningen i morgon dagens lucka

Sponsras av

Kontakt :0290-407 03

Tr-match Valbo FF