Ombyggnation inför kommande säsong
Skrivet: 2019-09-23

Ombyggnation inför kommande säsong

Efter säsongen 2019 år DIV 3 äventyr som tyvärr tar slut nu på Söndag, kommer föreningen att strukturera om och bygga om verksamheten för att kunna ta nästa steg i att utveckla verksamheten för att vara slagkraftig inför framtiden. vi har jobbat långsiktigt under en längre tid och de ska fortsätta kommenterar sportchefen David Laksola.

Vi ber David Laksola att förklara verksamhetens framtid och hur tankarna har varit under arbetet fram till beslutet som presenteras i dag.

Beslutet som vi kommer presentera i dag har vi jobbat med över tid och kommer inte som en blixt från klar himmel för oss inom ledningsgruppen för den sportsliga verksamheten, jag kan se tillbaka på dom gångna 7 åren och ser att vi har jobbat på med en tydlig vision och en del i visionen kommer vi nu kunna verkställa och de kommer kunna göra att vi tar nästa steg med verksamheten. Detta är inget man gör över en natt men som vi har haft som vision och mål över en längre tid.

Vi startade säsongen 2019 med en stor Herrtrupp för att kunna bedriva både DIV 4 och DIV 5 laget i hamn och hålla P03 laget intakt och låta dom spela ungdomsfotboll även 2019. Detta tillsammans med att vi gjorde en gigantisk stor Herrtrupp för att forma en grupp inför 2020. Detta hade vi så klart hoppet om kunna leda oss till DIV 3 spel 2020 men så vart inte fallet men vi har gjort ett bra jobb för att kunna ta nästa steg in i framtiden med Torsåkers IF. En målsättning och vision man inte kan förmedla ut vitt och brett utan som har jobbats med under hela året inom sportgruppen.

Inför 2020 kommer vi att separera DIV 4 och DIV 5 laget från senior sidan. Vi kommer skapa ett utvecklingslag av årets P03 grupp som har under året spelat i pojkar DIV 2. Detta kommer göra att vi går från 3 matchmiljöer på två grupper till enbart 2  matchmiljöer på två grupper. Detta ser vi som en fantastisk styrka och möjlighet.

Herrtruppen kommer bestå av 2-3 målvakter och 22 utespelare, utespelarna är i grunden 15-17 av dom som varit en del av seniorlaget under 2019. Dessa spelare kommer vara tänkta att ska träna och tävla om att vinna DIV 4 2020. Detta ser vi inte som en omöjlighet utan en självklarhet med dom namn vi har klara för tillfället.

Tränargruppen för DIV 4 kommer se ut som följer

Huvudtränare: David Laksola

Assisterande: Jens Engkvist

Assisterande: Juha Laksola

Assisterande: Fortfarande inte klart.

Målvakts tränare: Fortfarande inte klart

Lagledare:Fortfarande inte klart

Materialförvaltare: Ulf Wårvik

Materialförvaltare: Christoffer Hillberg

Materialförvaltare: Fortfarande inte klart

Herrtruppen kommer att presenteras under november månad. Men vi för dagligen samtal med spelare som är tilltänkta inför kommande säsong och vi ser en stor potential i gruppen. Vi kommer jobba med en tydlighet och strategi om att vi ska vara med i guldkampen 2020. Försäsongen startar redan i oktober två pass i veckan med eftersäsongs träning.

DIV 5 laget kommer från och med 2020 att vara P03 laget som kommer driva i tydligare samarbete med Herrlaget, vi har under en längre tid pratat om att skapa en miljö som man kan spela i mellan ungdoms fotbollen och seniorfotbollen för att kunna spela fotboll längre, Då juniorserier eller liknande knappt existerar ser vi DIV 5 som ett bra steg mellan ungdom och A-lags fotboll. Detta kommer kunna ge oss mycket över tid då vi kan mixa spel i ungdom och senior med olika sätt utifrån hur DIV 5 laget ser ut. Samarbetet mellan ledargrupperna och spelartrupperna kommer vara en viktig faktor för att likrikta verksamheten.

Ledargruppen i DIV 5 kommer bestå av

Tränare: Poe Englund

Tränare: Roger Wallqvist

Tränare: Söker " Samt stöttning av Herrlaget"

Lagledare: Ewa-Liz Löf Halvarsson

Vi ser detta som en mycket bra framtid då vi kan över tid bedriva verksamheten med lugn och ro framåt. Vi Har fler planer och strukturella beslut som inte riktigt är klara att presenteras men som kommer kunna bedriva verksamheten framåt. Vi ska bedriva verksamheten som om vi spelade i DIV 3 inför kommande säsong, vi ska inte backa i något utan snarare satsa en mer på att utveckla verksamheten framåt att ta nästa steg.

Tr-Match Kvarnsveden U