Påskrivet och klart "Nyförvärv"
Skrivet: 2020-10-26

Påskrivet och klart "Nyförvärv"

Då va de dags att göra den första nyförvärvs påskriften inför 2021, arbetet med att bygga föreningens seniorlag är stående för oktober-december varje år. ett arbete som kräver många samtal och mycket tid för att skapa en attraktiv miljö för så väll befintliga spelare och ledare men även för nya. Som vi tidigare har berättat så är de nu en ny ledargrupp som ska byggas samtidigt som att de ska förstärkas och byggas vidare med befintliga spelare. Föreningens Sport grupp får i år jobba hårt för att kunna presentera ett slagkraftigt lag i både DIV 4 och DIV 5 till publiken på vindarnas tempel.

Nu kan sporgruppen presentera de första nyförvärvet inför 2020 som kommer Från Gefle IF akademi. vi säger varmt välkommen till Målvakten Linus Sellén som ska blida målvakts par med Gustav Andersson inför 2021. Linus är född 2003 och har moderklubb Gefle IF.

Sportsligt ansvarige David Laksola säger så här om Linus. Vi är glada att vi kan locka unga spelare till föreningen då vi har ett bra gäng av rutinerade spelare som ger dom unga en bra och utvecklande miljö att kunna ta nästa steg i sin karriär. vi vill vara en förening som fostrar och ger unga spelare chansen i kombination med spelare som har rutin och erfarenhet blir man ett slag kraftigt lag och förening över tid. Linus har gett ett bar intryck och har en god referens bank bakom sig i Gefle IF där han har utvecklats och skapat sig bra grund, nu ska vi tillsammans ge Linus Chansen att växa in i Senior spel under 2021"

Varmt välkommen till Torsåkers IF säger vi till Linus Sallén

Tr-Match Brynäs IF