Spelare 11 klar på Sibylla!
Skrivet: 2019-11-20

Spelare 11 klart inför 2020

Spelare numer 11 är i dag klar för Torsåkers IF några skriver sina kontrakt på ett kansli, en bil på Willys vi skriver i dag kontraktet på Sibylla Hofors. Vi kan i dag meddela att även Calle Waara kommer att spela i Torsåkers IF tröjan kommande säsong, Calle har spelat 44 matcher i föreningens A-lag. Detta är Viktigt att fortsätta bygga gruppen på spelare som vill spela Fotboll i Torsåkers IF och på lokala karaktärer.

Sportchefen säger om Påskriften

Vi är väldigt tacksamma att Calle väljer att fortsätta tillsammans med oss inför kommande säsong. Calle ligger rätt i våran spelarprofil då han är från kommunen och har varit här under en längre tid. Med hans erfarenhet och hans skils kommer vi kunna bygga vidare på något riktigt bra. Calle har under förra säsongen klivit fram både på planen men även som individ och förebild för våra yngre spelare vi hoppas att Calle ska kunna ta ytterligare steg.

Hur ser övriga arbetet ut ?

- Övriga arbetet ser ut att flyta på bra vi är just nu inne i slutfasen där vi ska hitta dom 17 första klara spelarna innan nästa vecka startar. Detta kommer vi med största sannolikhet att göra.

Då är de bara 3 platser kvar till 20 där de är stopp eller ?

- Japp där är de stopp då vi kommer viga dom två tomma utspelar platserna till våra juniorer för att dom ska ha en egen plats där dom får sitta när dom är med oss i sommar.

Hur ser de ut med dom tre platserna då för jag antar att upp till 17 spelare känner ni er så gott som klara med eller ?

- Ja dom första 17 platserna känner jag mig nöjd och stolt över att kunna fylla med spelare som har varit här under förra året. De är viktigt för oss att vi ska fortsätta bygga lokalt, Sen dom övriga 3 platserna till 20 spelare kommer vi ha två alternativ att fylla. Antingen är de med några try-out spelare som vi kommer köra på eller så är de rena nyförvärv.

Så de skulle kunna bli 20 st av spelare som varit i föreningen tidigare och som kommer tillbaka och inte ett enda nyförvärv ?

- De är för tidigt att säga men de är högst sannolikt att truppen kommer bestå av en 97% av spelare som varit i föreningen tidigare och jag tror vi kommer ha bland den högsta siffran någonsin på lokalförankring i truppen sedan jag kom för 7 år sedan.

Vad är nyckeln till detta ?

- De finns många som sitter just nu där ute som säger att man ska bygga nytt och att man ska göra de ena eller de andra för spelarna om dom kommer. Men jag tror och hoppas att spelarna vi har och har haft känner att vi vill deras bästa och inte målar upp en fasad av saker. Vi har varit här i 7 år och kliver in till en 8 säsong dom vet att vi gör allt för våra spelare och att vi är måna om dom även som människor och inte bara som spelare. De tror jag är största nyckeln.

Är de några som kommer lämna ?

- Ja de finns några spelare som kommer att lämna oss inför sommaren och som jag har sett att dom är klara för en annan klubb en oss. Men jag kommer inte nämna några spelare utan de för den nya föreningen göra själva jag har bara sätten att berätta vilka jag själv har skrivit på med.

Truppen just nu

MV.Tobias Wiberg-Persson