Torsåkers IF lucka 13
Skrivet: 2018-12-10

Torsåkers IF Lucka 13

I denna lucka redogör Förenings och fotbolls utvecklaren David Laksola verksamhetsåret 2018 samt blickar in i 2019.

2018 har varit ett år med många bra utvecklingssteg  både runt de sportsliga och runt föreningen som helhet. jag kommer att punkta ner dom punkter där jag anser att vi har tagit störst steg under året.

• Fler Barn och ungdomar i rörelse genom fotboll

Barn och ungdomsfotbollen har tagit och blivit en mer attraktiv verksamhet där vi har jobbat för att få fler man och ungdomar i rörelse. Ett unikt samarbete med SKF som delar ut fotbollar till alla barn i förskoleklass för att skapa ett intresse för rörelse tidigt. även under denna punkt vill jag ta upp fotbolls skolan som vi drev tillsammans med Stanno för att få ner kostnaden för att under två dagar spela, leka och umgås med kompisar för att stimulera barn till rörelse, ett väldigt uppskattat koncept från föräldrar och barn.

• Fler externa personer runt föreningens verksamhet

Under året har vi jobbat med att försöka koppla på fler externa personer som ska kunna vara med och bidra till föreningens utveckling och olika evengemang för att fortsätta att jobba med visionen och verksamhets idén vi har. Detta har blivit ett bra utfall av och fler personer har kopplats på i olika sammanhang och även klivit in i styrelse och övriga viktiga positioner i förening. Vi kommer fortsätta jobba i samma anda under 2019 för att stärka organisationen ytterligare.

• Spelarutveckling och attraktivitets kraften kring föreningens verksamhet

Under 6 års tid har vi haft en talesätt att vi ska vara en förening som andra tittar på och som andra blir inspirerad av. Nu under 2018 har vi fått de bekräftat då flera ledare, spelare och andra fotbollsintresserade runt om i distriktet talat med oss hur gör ni och vad gör ni för att få fram så många unga duktiga spelare till erat A-lag men samtidigt ut i andra klubbar. Detta är en viktig punkt då vi vill vara attraktiva som förening och att våra egna spelare ska vara stolta för att vara en del av föreningen. Nu får vi spelare till vårt A-lag som ser en chans att komma och utvecklas till att bli en bättre fotbollsspelare och kunna ta detta som ett steg i sin fortsatta karriär detta är fantastisk roligt men samtidigt en utmaning för oss som förening.

Inför 2019

Vi kommer ha ett hårt jobb framför oss inför 2019 att förberedda oss på nya utmaningar både organisations mässigt, evenemang mässigt men framförallt sportsligt. DIV 3 spel kräver ett annat typ av fokus och att vi fortsätter jobba långsiktigt för att bli en stabil förening med stabila värderingar och arbetssätt. Dags flugor och dagsländor hör inte hemma på vindarnas tempel här är de långsiktighet och uthållighet som krävs. Små delmål kommer att prägla säsongen 2019 rent sportsligt och dessa delmål kommer vi att presentera för er löpande för att få en klarhet i och en tydlighet i vad vi står och vad som är fokus just nu för att nå vårat mål i slutet av 2019.

Till sist vill jag bara önska alla stolta Torsåkers IF supportrar en riktig god jul och gott nytt år och hoppas att följet upp till Bilma blir stort under alla 3 dagarna efter nyår 4-6 januari.

Dagens värd är ICA Tor-center.

Tr-Match Kvarnsveden U