Torsåkers IF lucka 14
Skrivet: 2018-12-13

Torsåkers IF lucka 14

I dagens lucka som sponsras av Gamelstilla café kommer vi presentera ytterligare en förlängning, en förlängning som vi är väldigt stolta över och som vi hoppas kommer kunna ta nästa steg under året säger en nöjd David Laksola sportansvarig Torsåkers IF. Vi presenterar i dag bygdens egna "lilla 4an" som GD så fint döpte han till under derby matcherna och vi pratar så klart om Rikard Eriksson som väljer att stanna i föreningen även 2019.

Vi tog ett snack med Rikard under dagen för att få höra tankarna efter säsongen men samtidigt inför säsongen som kommer samt även om återkomsten till Vindarnas tempel.

Hur skulle du beskriva säsongen som har varit?

-Säsongen var grym, mäktigt att vara med att ta upp Torsåker i 3an igen. Kul att serien blev så jämn som den blev det kändes ännu skönare att lyckas vinna den då.

Hur kändes de att komma tillbaka till Torsåkers IF och Vindarnas tempel?

-Det blev roligt med fotboll igen var väl den första känslan.

Vad va de bästa med förra året?

-Självklart att vi vann serien! Sen derbymatcherna mot Hofors AIF var otroligt sköna segrar.

Hur går tankarna inför kommande säsong?

-Det ska bli roligt att komma igång igen å se hur vi står oss i jämfört med bättre motstånd

Vad har du för egen ambition med nästa säsong ?

-Spela så mycket som möjligt och ha riktigt roligt under säsongen

Vad tror du att laget kan prestera i DIV 3?

-Tror vi kan bli en liten överraskning då vi möter många nya lag som förmodligen kommer underskatta oss lite. Sen ser nyförvärven bra ut vilket gör att det ser ännu mer lovande ut.

Futsal är en annan idrott som bedrivs hårt i föreningens herrlag och snart är de dags för Bilma Cup, hur är känslan inför turneringen ?

-Tycker ändå känslan är bra trots förra helgens missräkning. Om vi kommer upp i nivå så tror jag vi kan vinna Bilma iår.

Besök Hemsidan här

Eller kontakta oss på Tfn: 070-490 07 89