Torsåkers IF Lucka 6
Skrivet: 2019-11-07

I lucka 6 kan ni läsa om..

Säsongen 2019 har Torsåkers IF haft ett fotbollslag för pojkar födda mellan 2006-2008

Laget har deltagit i Gestriklands fotbollsförbund 7 mot 7 serie och totalt har det blivit 63 fotbollstillfällen under säsongen som sträckte sig från Januari till September.

Vi har under säsongen haft en stabil kärntrupp på 13 spelare och utöver det ett par stycken som varit med under delar av året som gått.

Säsongen drog igång i slutet av Januari då vi tränade inne i Solbergahallen.

En gång i veckan fram till andra halvan av mars då vi gick ut på konstgräsplanen i Hofors.                       Två pass i veckan där tills dess att det riktiga gräset hemma på IP i Torsåker var spelbart i början av Maj.

Hemma i Torsåker tränade vi sedan två pass i veckan under hela säsongen med avbrott för semester under Juli.                                                                                                                                                        Förutom träningar så spelade vi Cup på Stålringen sista helgen i April och under sommaruppehållet åkte vi till Timrå för att spela Mid Nordic Cup första helgen i Augusti. Att resa till Timrå på Cup var mycket uppskattat av både spelare & ledare.

Vi var borta Torsdag till Söndag och förutom att vi spelade ett antal fotbollsmatcher så blev det även en lyckad social aktivitet då vi alla bodde tillsammans i en och samma skolsal under hela resan.

Under tiden Maj-September deltog vi i GFF seriespel för pojkar -07, sju mot sju spel utan tabell. Grabbarna i vår kärntrupp har varit mycket träningsvilliga vilket gjort det enklare att planera och bedriva träning och totalt under säsongen har det blivit 47 träningstillfällen och 12 seriematcher samt ovan nämnda turneringar.

I slutet av September anordnades gemensam avslutning för alla lag i föreningen och utöver detta så hade vi en egen avslutningsmiddag på Gästis där vi satte punkt för denna säsong och körde en föräldrar match.

Tränare har även detta år varit Daniel Damm och Mattias Sundqvist med stöd från lagledare Jonas Ekman och lagadministratör Cissi Hedwall.

Dagens sponsor är

Tr-Match Kvarnsveden U