Varmt välkommen till Torsåkers IF....
Skrivet: 2019-05-20

Varmt välkommen till Torsåkers IF

Vi kan i dag presentera ytterligare ett nyförvärv som vi hoppas kan förstärka truppen. och vi hälsar Abdi Sheriff varmt välkommen till Torsåkers IF Abdi kommer spela i tröja #29 kommande säsong och kommer senast från Strömsbergs IF där han spelade förra säsongen.

Så här säger David Laksola om Sheriff.

- Abdi är fortfarande en ung lovande spelare som kan ta nästa steg tillsammans med oss. Alla spelare som Abdi som vi ser en utveckling i och som kan göra skillnad för oss är intressanta för oss. Abdi kommer in som en stark offensiv kraft i laget, lite ur match form kanske men vi tillsammans med Abdi är väldigt glad att kunna få arbeta tillsammans under året.

Vi tar ett kort snack tillsammans med Sheriff före dagens träning.

Varför väljer du Torsåkers IF ?

- För att klubben har nått intressant på gång och att de har långsiktiga mål, med tanke på deras unga trupp.

Hur har din karriär varit hittills?

- Har varit i Sandvikens IF som 15 åring sen flyttade jag till grannarna Sandvikens AIK som då spelade div 4 men vart inte hela säsongen där utan jag flyttade till Strömsberg IF som då vid den tiden spelade DIV 2. I Strömsberg IF  vart de 2 säsonger.

Beskriv dina egenskaper som spelare ?

- Skulle väl säga målfarlig anfallare som älskar att göra mål, stor vinnarmentalitet.

Vad har du att säga om första intrycket av föreningen ?

- En liten klubb men alla är som en familj och en klubb som vill framåt sakta men säkert. satsar mycket på deras unga spelare så de ser positivt ut för framtiden.

Har du någon relation med någon i laget sedan innan ?

- Jag känner några av grabbarna men de jag umgås dagligen med är John Daniel vi gick i samma skola och spelade tillsammans i Sandvikens IF. Men känner också Nisse och Meron.

Vad kan publiken vänta sig av dig ?

- En glad kille på planen och förhoppningsvis får jag bjuda på lite mål och kanske någon fint ibland.