Skrivet: 2022-12-01

Verksamhetsberättelse P/F 11-12

Laget inledde som vi brukar göra bortsett från under pandemin, med inomhusturnering i Gävle - barn hjälper barn, som är en cup som samlar in pengar till Barncancerfonden. Vi spelade fin fotboll och det var kul att vara igång igen tillsammans.

Eftersom flera i laget håller på med andra idrotter (som innebandy och ishockey) så inledde vi inte träningar varken i Hofors eller inomhus utan vi väntade tills gräset på IP var tillräckligt grönt.

När säsongen startade var vi mellan 15-18 spelare men det har såklart varierat över tid och under säsongen. Vi har även erbjudit både åldre och yngre spelare att träna med laget som komplement - utöver deras träningar.

Vi har spelat i stort sett alla matcher enligt det spelschema som funnits (bortsett från en match som inte blev spelad). Vi har haft behov av att låna spelare från andra lag i föreningen vilket vi är oerhört tacksamma för. Vi har till årets säsong också fått in fler ledare i laget och vi hälsade Martin F och Daniel M välkomna som ledare till laget.

Vi har tränat 2 dagar i veckan och med match en dag i veckan upplever vi att det varit fullt tillräckligt denna säsong. I samband med våra träningar har bi också ätit glass efteråt och efter match har vi ibland fikat tillsammans för att jobba med sammanhållningen i laget.

Utanför fotbollen har laget sålt toapapper för att få igång ett sparande på ett lagkonto för att kunna ta sig till en cup eventuellt inför säsongen 2023.

Säsongen avslutades med en match som var jämn och spelades mot Hofors AIF som alltid skapar goa känslor framförallt hos barnen men också hos ledarna vad gäller föreningsstoltheten kopplat till derby i kommunen.

För skojs skull avslutade vi också med att hyra simhallen och köpa pizza.

Vi vill tacka alla spelare, ledare och föräldrar som arbetat ideellt denna säsong och väl mött inför nästa säsong.

Glädje - Gemenskap - Stolthet

// Ledarna Jonas N, Mattias B, Martin F, Patrik B, Daniel M, Hanna G & Marie M