Skrivet: 2022-12-19

Verksamhetsberättelse P09/10

Vi startade verksamheten med en ny huvudtränare med Mikael Sehlberg som kom från flickor 07/08/09. V valde att spela en nivå lägre detta år och stanna kvar på 7 mot 7 då året innan varit väldigt tufft för oss med många svåra lag som vi låg efter i utvecklingen. Under året har vi varit 14 spelare i truppen.

Vi bedrev ingen inomhusträning utan körde igång så fort vi kunde vara utomhus och träna. Fokus blev på att utveckla den individuella skickligheten men också att träna på att våga hålla i bollen och hitta ett bra uppspel som vi kunde använda på match. Vi har varit relativt få i truppen och även fått ställa in/flytta ett par matcher direkt efter sommaren som alltid är en svår period.

Resultatmässigt har vi även detta år haft en utmaning men många spelare har vuxit på sig rejält och utvecklats rejält. Periodvis har vi spelat riktigt fin fotboll och exempelvis gjorde vi det när vi åkte med 7 spelare till skogsplanen i Järbo. Alla spelare i vårt lag fick grönt kort av motståndarlaget och trots att vi inte orkade utan avbytare så spelade vi stundtals riktigt fin fotboll.

Vi har en kärntrupp av killar och tjejer som gnuggar på nästan varje träning och verkligen har hög träningsnärvaro men vi har tyvärr också tappat ett par spelare sedan starten av säsongen, framför allt på grund av att de prioriterat andra sporter eller aktiviteter. Vi har tränat två gånger i veckan men ibland lagt in en tredje träning när det passat förutom matchen som varit på helgen.

Vi hoppas att alla dessa fina ungdomar vill fortsätta spela fotboll nästa år också i Torsåkers IF och fortsätta den utvecklingsresa som de är inne på. Ni som föräldrar får även uppmuntra dem att spela lite fotboll hemma eller i skolan och träna teknik hemma på gräsmattan för att komplettera våra träningar. I vårt lag har vi få spelare som har andra sporter så egenträning vid sidan om de organiserade träningarna är viktigt för utvecklingen av bollteknik.

Tack för att vi fått förtroendet att ha hand om era ungdomar det gångna året.

Glädje - Gemenskap - Stolthet

/Ledarna Mikael Sehlberg & Mikael Svensson