Brev från ordförande
Skrivet: 2023-05-15

Hej

Nu har jag suttit som ordförande i 2 månader och börjar komma in i föreningen. Har även hunnit med att delta på distriktets ordförandeträff, det är roligt att höra på ordförandeträffen att Torsåker har en fin klubb med ett starkt engagemang.

Engagemang är viktigt för att vi ska kunna skapa en bra platform för våra barn och ungdomar. Just nu står fotbollen för en stor del av verksamheten men jag tycker vi ska se om det finns andra behov framöver. En viktig hörnsten idag är våra ledare och tränare för alla lag, vår roll i styrelsen är att stötta och utveckla dom i sina roller. Nu drar säsongen igång (äntligen) och då kommer ni föräldrar vara viktig som nästa hörnsten. Vi kommer behöva hjälp i kiosken och andra aktiviteter. Vi skulle ha velat fått ut  kioskschema tidigare men spelschemat har inte varit klart eftersom våren blev försenad. Jag har respekt för att alla har ett pussel med jobb och andra aktiviteter men jag hoppas att vi kan hjälpas åt så barn/ungdomar får en bra säsong.

Vi diskuterar framtiden för Torsåker IF, hur vi ska kunna utveckla föreningen och möte nya behov och den förändring som sker i samhället. Ett steg är att vi slutför certifieringen av att bli en  “kvalitetsklubb”, detta är ett ramverk som fotbollsföreningen har tagit fram för föreningsutveckling. Många av er svarade på en enkät förra året och det materialet använder vi när vi nu ser vad som behöver prioriteras. Jag skulle kunna skriva så mycket mer men det viktigaste är att vi skapar möjligheter för barn/ungdomar att träffas, ha kul, känna respekt för varandra och vara ute. Vi har som alla andra klubbar utmaningar, men det är genom dom som vi kan utveckla klubben vidare.

Jag vill tacka alla sponsorer, det är tack vare er som vi kan genomföra alla de aktiviteter vi önskar. Men utöver sponsorskap så behöver vi samla in mer pengar på andra sätt, så nu drar bingo, planering för kiosken i Malmjärn och andra aktiviteter igång.

Stort tack till ledare, tränare, föräldrar och sponsorer för ert engagemang, jag ska göra vad jag kan för att Torsåker fortsätter bli en förening vi kan vara stolta över.

Jag kommer vilja skriva brev med jämna mellan rum för att informera om vad som händer i klubben och planerna framöver. Hoppas vi ses på någon match.

//Lena