Brev från ordförande
Skrivet: 2024-01-30

Brev från ordförande

Hej!

Oj vad tiden går fort. Men jag hoppas alla har haft en fin Jul och nyårshelg. TIFs styrelse har haft en hektisk period då vi vill uppnå många saker. Vi har påbörjat Fotbollsförbundets projekt som heter Kvalitetsklubb. Det innebär att vi kommer få en bättre struktur och regelverk om hur vi vill att vår idrottsförening ska fungera och vad den ska åstadkomma och sätta upp mål för verksamheten. Styrelsen har precis utfört SvFFs utbildning Spela, Lek & Lär denna vecka som är grunden inom barn- och ungdomsfotboll, detta blir en grund för oss till att vi har tagit beslut om att lägga ännu mer tid på barn och ungdomar. Beslutet bottnar i att det kommer fler rapporter om hur dåligt barn och unga mår i dagens samhälle. Hjärtat i TIF kommer fortsätta att vara fotboll och seniorverksamheten kommer att fortsätta rulla på med vårt herr- och damlag, men vi vill även skapa andra aktiviteter som kan möta fler av barnen.

TIFs styrelse har bokat in 3 möten med rektorn på Solbergaskolan och kyrkoherden i Torsåker så att vi kan samverka och hjälpa varandra.

Dessutom kommer vi implementera ett nytt verktyg (App) i föreningen som heter SportAdmin, detta för att underlätta för föräldrar, ledare och tränare att se träningar/matcher, kunna se vilka som kan köra till bortamatchen, vem har cafeterian, cuper etc. Vi återkommer med mer info när vi har implementerat appen.

Vi startar året med att erbjuda alla barn ett mini-Vasalopp på IP söndagen den 25 februari med start kl 10.30 om snön finns kvar. Ifall det inte går att åka skidor så kommer vi ordna en pulka-tävling. Syftet är att barnen ska få träffas, ha kul och få blåbärssoppa. Mer info kommer inom kort.

Om ni har skidor eller annan utrustning som är urväxt och ni känner att ni kan skänka det till någon annan som behöver, så kommer vi att göra plats i garaget på idrottsplatsen.

Inlämning kan ske nu i helgen, lördag och söndag 3-4/2 mellan kl 12.00 - 14.00 båda dagarna.

Har man grejer man vill lämna in men inte kan nu i helgen, kontakta Anton.

Vi har även en grupp som arbetar med att hitta sponsorer och samarbetspartners, men om ni känner att det företag som ni arbetar på kanske skulle vilja vara med och ge ett bidrag så kom gärna med förslag på namn så vi kan kontakta. Bidraget kan vara litet och stort men vi önskar att vi kan få in pengar så vi kan utöka verksamheten med mer än vad vi kan göra idag. Sänd in förslag till:

Birgitta Osmund Eriksson, birgitta.thomas@osmund.se

Anton Wallqvist, anton.wallqvist@torsakersif.se

Boka gärna in den 20 Mars för då kommer en spännande föreläsare som kommer att vara öppen för alla, helt utan kostnad, mer info kommer inom kort.

Vi kommer städa upp och fräscha till i cafeterian under våren. Om någon vill ha svarta köksstolar så kommer dessa att finnas på IP att hämta, kontakta Anton om någon är intresserad på anton.wallqvist@torsakersif.se

Jag har massor som jag vill skriva om, bl.a. att vi gjort om organisationen lite men jag får dela upp det i flera delar så det inte blir för mycket info på samma gång.

Ha en riktigt härlig fortsatt vinter så håller vi lite tummar att snön finns kvar till sportlovet.

//Lena

DIV 4 Stensätra IF (B)
9 augusti Kl. 19:00
DIV 4 Järbo IF/Kungsgårdens SK (B)