Lucka 21
Skrivet: 2023-12-21

Lucka 21

I dagens lucka får vi läsa om P/F 15-16 säsong 2023.

Verksamhetsberättelse P/F 15-16

Vi har tränat en dag i veckan på onsdagar under våren sommaren och hösten borträknat sommaruppehåll.

Uppslutningen har fortsatt varit väldigt bra även om vi ser att andra sporter tar spelare i början och slutet av säsongen. Medelantalet på deltagare kan vara lite lägre än förra säsongen men vi tror att antal spelare i truppen är ungefär likadant.

En eloge ska ges till föräldrar som möjliggör att spelarna kommer oberoende av väder, även i hårt regn har vi bra uppslutning.

Träningarnas generella fokus har i år varit lite mer på fotbollen och lite mindre på övriga lekar, en utveckling vi planerar att fortsätta med även under nästa säsong.

Vi fortsätter arbetet med disciplinen, att vara tyst under genomgångar och samlingar, att inte bråka/leka när man står i kö och så vidare.

Även som förra året så har vi några återkommande övningar och några övningar som testas några gånger och sen byts ut. Vi har också testat några övningar som är mer individuella tävlingar och där pratat om skillnaden som många upplever i att förlora som lag eller förlora som individ.

Övningarna har fortsatt fokus på boll och bollkontakt men vi kör också hinderbanor för att hålla tempot uppe i kroppen och träna koordination, snabbhet och så vidare.

Vi har även i år varit fyra tränare, något som vi tycker fungerar väldigt bra. Dels ger det att man som tränare kan stå över en träning när man får förhinder utan att försämra förutsättningarna för en bra träning, dels gör det att vi kan löpande förbereda övningar och ”samla in” spelare som svävar iväg.

Vi har varit med på två sammandrag, dels vårt eget i Torsåker, dels ett i Hedesunda. Vid båda tillfällena har det varit bra uppslutning och väldigt bra insatser både utanför och på planen.

Glädje – Gemenskap - Stolthet

Fredrik Hydén, Martin Lith, Tommie Hydén och Pär Hermansson

Dagens lucka sponsras av Lindroths Åkeri AB

DIV 4 Stensätra IF (B)