Skrivet: 2023-12-23

Dan före dopparedagen.. Näst sista luckan i julkalendern och traditionsenligt så ger vi ordet till ordförande.

Ho Ho Ho finns det några snälla..........och så knackar julen på dörren.
Snart har jag varit aktiv ett år i Torsåkers IF och jag förundras av alla människor som vill hjälpa till att få TIF att utvecklas och växa. När man är ny så ställer man många "dumma frågor" och ibland kan det vara bra att någon gör det. Ibland blir saker rutin och med tanke på det som sker i vår omvärld så behöver vi som en liten förening också utvecklas. Jag har uttryckt att vi behöver starta om några motorer, få ny energi.  Jag tror att vi är många som känner att barn och ungdomar möter ett tuffare samhälle som kräver mer av oss vuxna. Av den anledningen så har vi diskuterat mycket under 2023 hur vi kan attrahera fler barn/ungdomar till IP, hur kan erbjuda annat än bara fotboll, vad krävs för att man som barn/ungdom känner att på IP vill jag vara för där är mina kompisar och där finns det alltid något att göra. Vårt herr-/damlag är jätteviktiga för Torsåker , där vill vi att många landar som ungdom så att kan de växa upp till ung vuxen med kompisar som man har kul och känna trygghet med.  Vi kommer vilja jobba mer med fadderskap mellan senior-/, barn-/ och ungdomslagen så att vi skapar ett Torsåker där barn och ungdomar vill vara på sin fritid.

Om vi ska lyckas med detta så är våra partners och ni föräldrar byggstenarna. För att kunna skapa fler aktiviteter så behöver vi fler som kan hjälpa till att ta en kväll och göra något med ett gäng. Våra partners/sponsorer är ännu mer viktiga nästa år då kommunen kämpar med ekonomin och anslagen blir mindre till föreningar. Men jag hoppas att alla ser nyttan med att investera i alla barn/ungdomar så att de blir trygga, lyckliga unga vuxna i framtiden. Under 2024 kommer TIF bygga större team både runt junior-/ och seniorsidan, vi kommer ha mer samverkan med skola och församling och vi kommer vilja hitta ett verktyg där vi kan kommunicera med er föräldrar på ett bättre och lättare sätt. Håll ögonen öppna och sträck gärna upp handen och säg att ni vill vara med. Alla har en tuff veckokalender men om vi är fler som hjälps åt så blir det mindre för alla, detta instiftade Birgitta och det ska vara vår ledstjärna även nästa år.

Nu vill jag tacka alla som på ett eller annat sätt hjälpt till i TIF. Det har under 2023 ibland varit tufft, men också ett år som kan vara en start för något nytt.

Jag önskar alla i Torsåker med omnejd en riktigt härlig Jul och ta hand om varandra. Jag ser fram emot 2024 och hoppas vi kommer få se många fler ungar på IP i vår och sommar, vi har massor med idéer, så nu ska vi förverkliga några av de.

Stor kram/Lena

Dagens lucka sponsras av Wallqvist Bygg AB

DIV 4 Stensätra IF (B)
9 augusti Kl. 19:00