Förändringar from 2021
Skrivet: 2020-08-17

Torsåkers IF kommer att göra förändringar under nästa år.

Under måndagen 17/8, meddelade sportgruppen att nuvarande huvudtränare David Laksola, kommer att sluta som A-lags tränare efter avslutad säsong.  David kommer att fortsätta i föreningen men med andra uppdrag, bla fotbollsutveckling  inom ungdomssidan.

För att vara väl förberedd inför 2021, så har arbetet startat med organisation kring seniorverksamheten. Föreningen hoppas att kunna knyta upp en ny huvudtränare inom en snar framtid. Beslutet att sluta som huvudtränare kommer från David själv och är ett beslut som diskuterats under lång tid.

- Beslutet är helt mitt och jag har känt under en längre tid att de är rätt läget att lämna över till någon annan som kan driva verksamheten framåt och fortsätta att utvecklas. Jag är extremt glad, stolt och tacksamma över dessa 8 säsonger säger huvudtränaren själv efter beskedet.

Föreningen tillsammans med David har ett avtal som sträcker sig över 2021, som nu kommer att ses över. Vi kommer att återkomma med mer information kring det.  Arbetet har startat med att knyta både spelare och ledare inför 2021 och kommer presenteras löpande under hösten. Föreningen lägger stor vikt vid att fortsätta att utveckla föreningen i samma anda som tidigare.

- Vi har startat ett arbete med att knyta upp befintliga spelare och även göra klart ledargruppen för seniorerna så snart som möjligt. Vi hoppas kunna bedriva verksamheten i samma anda som tidigare där utveckling ska stå högst upp i fokus, säger styrelsens sportansvarige Stefan Lindqvist.

På vår hemsida kan ni löpande följa arbetet i föreningen och vår verksamhet.

/Styrelsen Torsåkers IF.

Tr-match Valbo FF
Tr Match Järbo IF/Kungsgårdens SK (H)

Damer Tr Match Järbo IF/Kungsgårdens SK (H)