Inför Hagaström
Skrivet: 2020-09-14

Inför Hagaströms SK

Då var de dags i gen efter några extra dagars ledigt efter att vi lär flytta matchen pga risk för Corona spridning inom Hagsatröms SK. Den faran ska nu vara över efter att dom fått bättre koll på läget och höst förkylningarna är över. vi tar ett snack med herrtränaren David Laksola inför matchen.

Hur är läget inför matchen nu när flytten till tisdag blev av?

- Ett självklart beslut om Hagaström kände sig osäker på spel i lördags så får man lita på de. De är svåra tider att veta just nu när höstförkylningarna är i farten även dom. Men bara att acceptera läget och ge allt i morgon.

Sista hemma matchen på säsongen och sista för din del personligen för denna gång hur känns de ?

- Ja man hade ju hoppats att få göra den på vindarnas men som läget är just nu så är de bara att acceptera och göra de bästa av de.

Hur är status i truppen så här på slutet av året ?

- Tycker de känns stabilt, så gott som skadefria några skavanker men inge allvarligt, vi har nästan spelat oss kvar i både DIV 4 och DIV 5 och kommer kunna styra speltiden för att utveckla spelarna och spelet på ett annat sätt en vi gjort tidigare och de tycker jag känns bra.

Hagaström kommer till stålringen och ska försöka att kliva över nerflyttnings strecket hur tror du att matchen kommer att se ut ?

- Ja de är sant, som vi tidigare har erfara så finns de inge matcher där vi kan ställa ut skorna utan vi kommer att få jobba hårt för att vinna mot ett förväntat hårt jobbande Hagaström.

Hur ser truppen ut inför kvällens match mot Hagaström ?

- Vi kommer att matcha laget något annorlunda en tidigare för att dels ge några av dom yngre spelarna chansen att få mer speltid i DIV 4 för att skaffa sig erfarenhet och rutin. Bland de roligaste som ledare är just de att se dom yngre ta steg och utvecklas.

Tr-match Valbo FF
Tr Match Järbo IF/Kungsgårdens SK (H)

Damer Tr Match Järbo IF/Kungsgårdens SK (H)

Herrar Tr-match Valbo FF