Sommarhälsning
Skrivet: 2020-07-12

Då har juni övergått till juli och Torsåkers IF är mitt uppe i några veckors vila.

Blickar tillbaka på en mycket märklig vår där vi pga Corona fått ställa om, ställa in och tänka nytt. Vi har valt att tänkta nytt, hitta nya sätt att jobba, nya samarbeten, nya partner mm. Detta har skapat massor av engagemang och nytänkande som är viktigt för framtiden.

Ingen vet i dagsläget vad som händer med Coronan så vi följer ständigt utvecklingen och riktlinjerna för att snabbt ställa om.

Fotbollen är den del som varit mest "normal".

Barn och ungdomsverksamheten har varit i gång som ett vanligt år med träningar och matcher, dock matcher utan publik.

Vi har fått många nya spelare på ungdomssidan vilket är fantastiskt roligt. Boll & Lek som är vår rekrytering, har 40 barn som leker och spelar fotboll.

Seniorerna har tränat och tränat och haft en otroligt lång försäsong. Men 25/6 var det äntligen dags för seriestart för div 4, div 5 dagen efter. Även dessa matcher utan publik.

Gemenskap Torsåker och all den verksamhet vi gör där har pga Corona ställts in, Tiffy Cup, campingen på Bluegrassen, Tors-Loge och Bilbingon. Nu hoppas vi att Bygdemarknaden 4/10 kan genomföras.

Föreningen fyller 110 år i år vilket vi beslutade oss att göra något av. Jubileumsåret startade 25/6 med livesändning, film och bildspel samt en jubileumstidning.

Tanken är jubileet ska pågå under hela året.  Filmen finns på vår hemsida och youtube, har ni inte kollat, gör det !

Jubileumstidningen vill jag verkligen slå ett slag för, finns att köpa på Torsåkers Blommor, Pelargon &T rädgård, P.I.A, Carins Hårbod. Finns i endast 300 ex så missa inte att köpa den.

Om du inte har möjlighet att köpa på plats så maila till oss med namn och adress så skickar vi tidningen. Tidningen kostar 110 kr och Swish till 123 551 22 98, märk tidning.

Nu har vi som sagt lite vila för att vara laddade inför hösten och planering inför 2021.

Jag vill tacka alla ledare, aktiva, styrelse, personal, föräldrar, ”fler som gör mindre”,  partner, Torsåkersbor och alla som finns i och kring föreningen för allt jobb och stöd i dessa tider.

Glädje – Gemenskap - Stolthet

Nu önskar jag alla en trevlig sommar så syns vi snart igen !

Birgitta