Till våra medlemmar, partners och alla Torsåkersbor
Skrivet: 2020-04-22

I en tid då Torsåkers IF fyller anrika 110 år är ingenting sig likt. Coronapandemin påverkar oss alla och för vår förening ändras förutsättningarna rejält. Vi vill börja med att rikta ett varmt tack för allt stöd som mött oss hittills, många bidrar till de satsningar vi gör just nu och ert stöd är ovärderligt när vår ordinarie verksamhet inte kan bedrivas som planerat.

Vill du hjälpa till och bidra till föreningens verksamhet i Cornatider

Nu inleder Torsåkers IF ett samarbete med Torsåkers Bygdegårdsförening genom att bidra till skötseln av byns bygdegård. Vi börjar med en rejäl vårstädning utomhus och hoppas att många kommer med en kratta i handen lördag 9 maj 10.00. TIF:s devis är ”fler gör mindre” och här kan alla bidra med en stunds arbete som ger ett välbehövligt tillskott i föreningskassan.

Fotbollssäsongen för division 4 och 5 är framflyttad till juni och matcherna har halverats. Vi hoppas att symboliskt kunna fylla läktaren på Vindarnas Tempel onsdag 29 april då ordinarie premiär skulle ha spelats. Köp en symbolisk biljett till matchen genom att swisha 123 551 22 98, bankgiro 5329-4740 eller kom till kansliet och betala direkt. Biljettpriset är 20 kronor, du kan givetvis bjuda flera på matchen.

I samarbete med ICA Torcenter säljer och levererar vi blomjord i 15 literssäckar hem till dörren. 1 säck 59 kr och 4 säckar 200kr. Ring eller mejla David Laksola 076-6363795, david.laksola@torsakersif.se

TIF säljer grillkol och briketter i 7,5 kilossäckar, som också levereras hem till dörren. 145 kronor/styck. Ring eller mejla Sussi Toresson 070-3149877, sussi.toresson@torsakersif.se

Torsåkers Kött förbereder nu leverans av sitt närproducerade kött till grillsäsongen och ger 5 procent av intäkterna under april månad till Torsåkers IF. Läs mer och beställ på https://www.facebook.com/torsakerskott/ eller ring Mikael Sehlberg 070-509 72 80

Köp säsongskort på Gulf i Torsåker. I år till rabatterat pris, 350 kronor. (ordinarie 420 kronor)

Köp dina bingolotter av TIF. Finns på kansliet, men gör Coronaläget att du inte vill besöka oss så ring David Laksola 076-6363795 så levererar vi hem till dig.

Lämna din pant vid Vindarnas Tempel dygnet om. Många nya ”pantare” har tillkommit den senaste månaden och vi är tacksamma för allas bidrag.

Bli stolpfadder och hjälp oss att underhålla våra motionsslingor. Swisha 200 kronor till 123 551 22 98, bankgiro 5329-4740. Märk med ”stolpe” och uppge vilket namn du vill ha på ”din skylt” i spåret. Går också att ordna genom att besöka kansliet.

Vi hälsar nya medlemmar varmt välkomna! Enskilda 250 kronor/år, familj 450 kronor/år. Betala till bankgiro 5329-4740, ange ”medlemskap” och namn/personnummer, eller besök kansliet.

I dagsläget har Torsåkers IF ställt in TIFY-cup, den populära cupen för yngre spelare som vi brukar anordna nu i april. Vi ser nu över möjligheten att arrangera Fotbollsskolan i juni, här är det restriktionen med en samling av max 50 personer som avgör. Det finns i dagsläget inga beslut kring Tors Loges danser, bilbingon i Lemstanäs eller  Bluegrassfestivalen där TIF är medarrangörer. Vi håller tät kontakt med våra vänner i de andra föreningarna.

Föreningens cirka 100 barn och ungdomar tränar i nuläget som vanligt, men inga cuper eller träningsmatcher genomförs. Vi följer de riktlinjer som gäller och byter om hemma, är noga med att tvätta händerna och att hålla avstånd.

Följ vad som händer i föreningen på www.torsakersif.se eller på Facebook https://www.facebook.com/TorsakersIfOfficiellaSida/

Titta även in intervjun med David Laksola

Har du fler idéer på hur TIF kan arbeta i Coronatider?

Tveka inte att höra av dig till oss!

Hälsningar  Styrelsen, Torsåkers IF     Glädje – Gemenskap – Stolthet

DIV 4 Hagaströms SK (B)
3 maj Kl. 19:00
DIV 4 Gävle DFF 2 (H)