DM avklarat utan avancemag
Skrivet: 2019-03-11

DM avklarat utan avancemang...

Då har herrarna spelat klart DM och tyvärr så har dom inte tagit sig vidare från gruppen då laget har förlorat dom inledande matcherna på säsongen, men budskapet har varit tydligt från start att inga poäng delas ut i DIV 3 södra norrland än. Matchen mot Sandvikens AIK slutade med förlust 4-1 och en försvars inriktad match som vi fick se från läktare. Vi hör med David Laksola vad han tycker och tänker om matchen.

Förlust 4-1 mot ett topp tippat Sandvikens AIK spontana reflektioner ?

- En förslut med 4-1 mot SAIK är inget att skämmas över ett SAIK som värvar för avancemang och en topp placering mot nykomlingar och desarmerat lag med mycket sjuka och bortresta. Så spontant välldigt nöjd med många delar i vårat spel.

Vilka delar är du mest nöjd med ?

- Attityden till att jobba hårt både offensivt och defensivt är något vi trycket på jämt, vi står för en hårt jobbande fotboll där man tar jobbet åt båda riktningarna och de gör vi verkligen i dag, sen många små saker som vi internt har pratat om under veckan och och som jag tycker har varit på tok för dåligt under dom förra. Så skönt att se ett gensvar på de saker vi pratat om.

Några spelare som sticker ut i matchen?

- Oskar Wadia ser ut att växa in i den grönsvarta tröjan och hitta vårat typ av spel på ett bra sett och kommer kunna växa under våren med tiden och med arbetssättet. Oskar är en grymt duktig fotbollsspelare som har kvar att lära men jag gillar att jobba med Oskar då han lyssnar och levererar dom saker vi arbetar med, Anton Wallqvist våran egna produkt född 02 kliver in och gör en kanon bra insats mot ett topptippat SAIK och gör en av dom bättre insatserna på planen. Viktor Jansson har under alla matcher tagit steg och gör en kanon bra insats och ser ut att ha mognat i sitt spel och tar stort ansvar. Sen är de många som gör de väldigt bra men vill lyfta dessa spelare i denna match.

4 raka torsken och vi vet att de inte delas ut poäng än men hur får man laget och spelarna att fortsätta att jobba på och inte få någon större stress?

- Jag tror mycket handlar om att vara tydlig med vad man vill se i vissa matcher, jag som ledare har ett stort ansvar i att förmedla de på ett tydligt sett och att vi sedan gör de. Tror även att vinnarkulturen är så pass bra och stor nyckel till detta och då menar jag kanske inte i segrar men att skapa goda vanor och att utveckla varandra till framgång är stark så ju längre in på säsongen som vi kommer så har vi gjort varandra till vinnare på ett eller annat sätt. Med många nya spelare så tar de tid att forma den vinnarkulturen och den dynamiken att vi vågar att ge och ta feedback och att vi ser varandras styrkor.

Ny vecka och ni ska ta laget till Hudiksvall och möta Strands IF vad förväntar du dig och vad ligger på agendan i veckan?

- Jag förväntar mig att vi bygger vidare på den inställning och den karaktär vi visar men samtidigt ska vi bygga vidare på anfalls spelet för att bygga ett mer eget spel mot bra motstånd, De är vad som ligger på agendan i veckan.