Förstärkning till herrarna...
Skrivet: 2019-05-20

Förstärkning till herrarna

De har gått 6 omgångar i DIV 3 södra Norrland och som vi tidigare har hört och fått reda på så ska de förstärkas under dagen med en spelar till vi pratar med David Laksola Huvudtränare i A-laget om vad vi kan vänta oss för förstärkning. De har tidigare meddelat att de jobbar hela tiden med möjligheter att förstärka en redan stark trupp. nu verkar de vara något på gång in i laget.

David kan du säga något om vem de är som kommer förstärka truppen?

- Vem de är kan jag inte meddela nu men jag kan säga att vi fortsätter att förstärka tuppen i antal och i kvalité för att skapa oss dom förutsättningar vi behöver. samtidigt som träningsmiljön blir bättre kommer alla att utvecklas av.

Vad är de för ålder på spelaren som kommer att komma in i laget ?

- Fortfarande satsar vi ungt då vi hoppas kunna vara med och forma morgondagens spelare till högre divisioner en DIV 3. Men man ska veta att DIV 3 är en bra plattform för våra unga att ta nästa steg i från. Många unga spelare i dag har för bråttom fram och hoppar gärna över 1-2 steg i deras utveckling. Men DIV 3 kan vara den perfekta språngbrädan till nästa nivå.

Kan du släppa vad för typ av spelare de är vi kommer få till Torsåkers IF under dagen?

- De är en offensiv kraft med kvalliter som vi behöver för att få målskyttet att komma i gång.

Så de är en målskytt ?

- Ja de är en offensiv kraft vi bygger inte laget kring att en ska gör målen men vi behöver hitta fler som an göra de. kanske inte bara genom att göra själva målen men även slå den avgörande passningen eller den där sista lilla detaljen.

Hur känns truppen i övrigt ?

- Truppen känns bra vi har haft en tuff vecka med sjukdomar och små skavanker som gör att vi inte kan mönstra varken DIV 3 eller DIV 5 som vi vill. Men många av spelarna tar stora steg varje dag och några av 99 orna som varit med under många år med oss har tagit stora kliv och dominerar sin match i matchen för tillfället. De är väldigt roligt att se.

Kan de vara fler på g in efter denna förstärkning ?

- Kanske

Så inga dörrar stängda ?

- Som jag sa tidigt vi gör allt i vår makt för att spela DIV 3 2020 och vi kommer göra de som krävs för att göra de så väll med spelarna vi har i dag och med dom som skulle kunna bli aktuella. Vi jobbar utifrån en tydlig målbild och den håller vi fast vid.

Stort tack för intervjun de rycktas som att nyförvärvet kommer att publiceras på EM/ Kvällen titta gärna in i gen