Internationellt nyförvärv med u23 landskamper
Skrivet: 2019-02-12

Internationellt nyförvärv med U23 landskamper

I dag kan Torsåkers IF meddela att man har gjort klart med ytterligare en spelare med U23 meriter i ryggen från Tanzani. En Meriterad spelare med många bra egenskaper med en rutin från proffsspel i Tanzania. Vi välkomnar den 34 åriga Credo Mwaipopo. Credo har spelat på proffs nivå i Tanzania och även varit uttagen i U23 landskamper för sitt hemland, Senast kommer Credo från spel i svenska klubbar. 2010 var credo och provspelat för en allsvensk klubb som de tyvärr inte vart något spel med. Credo har under dom senaste 3 säsongerna haft ett uppehåll på grund av en skada som han har rehabiliterat sig tillbaka och är sugen för spel och spel i den grön svart randiga tröjan. Credo har spelat på mittfältet som offensivmittfältare i större delen av karriären.

David Laksola säger så här om nyförvärvet

- Vi har haft förmånen att få se credo i både fysträning men även en del futsal och fotbolls träning, de är en spelare med rutin och bra spelskicklighet och spelförståelse. Vi har värvat på bra under året med många yngre spelare så credo Mwaipopo kommer in med en rutin och en erfarenhet som vi saknar och som kan vara bra att få för våra yngre spelare.

Om du skulle få ge ett uttalande om truppen och hur magkänslan är inför säsongen som är 2 månader bort?

- Vi har haft en mycket bra uppslutning på träningarna och jag ser fram emot att få börja hitta ett spel som kommer kunna passa oss då vi fått in rätt spelartyper för den fotboll vi vill spela. I slutändan är de ändå poängen som ska hem för att hålla oss kvar men vi ser fram emot att få starta säsongen 2019.

Credo själv säger så här om övergången till Torsåkers IF

Välkommen till Torsåkers IF hur har de känts att träna med Torsåkers IF under den tid du varit här ?

- Jag känner mig så bra omhändertagen från tränarstaben och spelartrupp, så de har varit väldigt roligt att träna med Torsåkers IF. Laget tränar på med ett bra allvar och är seriösa de gillar jag.

Vad har du för förväntningar inför 2019 med Torsåkers IF ?

- Jag hoppas att tillsammans med tränarna och dom yngre spelarna kunna kämpa för att skriva historia i svenska fotboll.

Vi hälsar Credo Mwaipopo välkommen till Torsåkers IF och tröja numer 26

Youtube klipp från en Tanzanias tv-kanal

Intervju i Tanzania med Credo

Herrar DIV 4 Järbo IF (B)