Torsåkers IF lucka 9
Skrivet: 2019-11-11

Lucka 9

Verksamhetsberättelse Pojkar 09/10 för 2019

Verksamhetsåret började med inomhusträningar i Solbergahallen i mitten av januari för de som inte är dubbelidrottande. I vårt lag är det väldigt få som är det vilket är synd. Intresset för inomhusträningar är betydligt lägre än när vi går ut på gräs. Det är något vi noterat under flera år nu och vissa av killarna tycker helt enkelt det inte är roligt att träna inomhus. Det ledde till att vi var alltifrån tre spelar upp till åtta spelare under inomhussäsongen. Vi valde att inte gå på konstgräset i Hofors utan fortsatte i Solbergahallen. När den var stängd på lovet körde vi på grusplanen istället.

Vi spelade en futsalcup i Gävle - ”barn hjälper barn” vilket är en cup med ett gott syfte. För oss blev det spel och resultatmässigt en mycket jobbig cup. Många mål i baken och mycket choklad till motståndarna. Trots det så höll spelarna uppe humöret och kämpade på. Vi diskuterade mycket i ledarstaben hur vi skulle göra till sommaren och även på ledarmöten under våren. Vi bestämde oss till slut att spela sju mot sju och spela i 09-serien. Det var nog rätt beslut för när vi gick ut på gräs i maj så droppade spelarna in en efter en.   Serien har varit supertuff för våra killar där förlustsiffrorna varierande mellan – 30 och -4 i de enskilda matcherna.

Vi har tappat ett par spelare under säsongen och några har kommit till. Vi har haft runt 15 man i truppen men trots det haft svårt att spela bortamatcher då vi saknat många spelare. Trots det har vi bara flyttat en match. Tyvärr lottade förbundet oss också mot lag som låg så långt bort som bara var möjligt under 2019 vilket inkluderade två besök nere i Uppland samt match mot Ockelbo. Vi har saknat de roliga derbyna mot lag från Västra Gästrikland. Det har killarna också gjort.

Läs fortsättningen i morgondagens lucka//

Sponsrar av

DIV 4 Hille IF (B)